Les erreurs à éviter en design (HBR)

Le Harvard Business Review (HBR) publie un petit billet sur l’utilisation du design industriel.

3 Ways to Get What You Need from Design

While the business world may have developed a full-blown love affair with design, very few companies are doing it well. If you’re taking on a corporate design effort, follow these three rules:

1. Don’t design for everybody.
Design succeeds when it serves as a differentiator. A Ferrari, while beautifully designed, is not for everyone. Nor is a minivan. Tightly define who you are designing for and why.

2. Don’t try to be Apple.
Good design needs to be aligned with the company’s purpose and values. Delivering an Apple-like experience is not sustainable for most companies because they don’t have the culture or resources to support it. Know your company’s limits and deliver within them.

3. Don’t treat it as an add-on.
Design isn’t just bells and whistles you add at the end or put into your existing processes—most companies need to transform to accommodate it. Be open to change.

Succinct mais intéressant!

Patrick Sirois

psirois@triode.ca

triode.ca

À propos de Triode

Triode est une firme-conseil spécialisée en stratégie de produits. Triode aide ses clients à réduire les délais et les risques liés au développement de produit par une meilleure compréhension des besoins clients (Étude de marché), une définition de produit claire et finalement la création d’un modèle d’affaire viable (business case).

Blog du HBR:
http://web.hbr.org/email/archive/managementtip.php?date=062411

20110624-225743.jpg

Publicités

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s

%d blogueurs aiment cette page :